Unity vs. Godot – Co si vybrat pro prototypování?


Dva enginy, dva světy. Který z nich tě dostane rychleji od nápadu k hratelnému prototypu? 

Než začneš hru tvořit, musíš si vybrat nástroj. A pokud ti jde hlavně o rychlost a efektivitu při testování nápadů, tahle volba může ovlivnit celý projekt. 


Unity

  • + Obrovská komunita, Asset Store, spousta tutoriálů
  • + C# jako jazyk – silný, ale náročnější na začátek
  • + Podpora 2D i 3D
  • Delší čas na setup
  • Složitější UI a komponentový systém pro nováčky

Godot

  • + Lehké, rychlé, open-source
  • + GDScript – jednoduchý jazyk podobný Pythonu
  • + Skvělý pro 2D hry a prototypování
  • Menší komunita, méně assetů
  • Méně profesionálních projektů (zatím)

Kdy použít co?

  • Chceš rychle testovat 2D nápady? → Godot
  • Potřebuješ později export na mobil/konzole a 3D? → Unity
  • Tvoříš na game jamu a nechceš se zaseknout? → Godot
  • Pracuješ v týmu s lidmi, co znají Unity? → Unity



Oba enginy mají své místo. Důležité je, co chceš vytvořit a kolik času máš. Pokud je cílem prototyp – jednoduchost vítězí. Pokud profesionální produkt – flexibilita vyhrává. 


© 2025 Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky